Månadsarkiv: juni 2015

Resan går vidare mot Stockholm…

Vi åker vidare från Jonas och c/o mot Stockholm. Sent ankommer vi till Robin där vi lämnar av honom och vi fortsätter hem. Klockan 21.30 är vi hemma. Trötta och slitna men med mycket härliga minnen från tre långa veckor … Fortsätt läsa

Publicerat i Wien 2015 | Lämna en kommentar

Vi får ett oväntat meddelande…

Vi lämnar Gränna mätta och belåtna. Under resans gång få vi ett meddelande från vår vän Jonas som undrar om vi vill komma förbi han och hälsa på hos honom, Therese, Tilda och alla djuren. Så självklart åker vi förbi … Fortsätt läsa

Inget Gränna utan polkagrisar…

Man kan inte åka till Gränna utan att besöka polkagriskokeriet.

Publicerat i Wien 2015 | Lämna en kommentar

Äntligen fick Robin sin kebab…

Vi vaknade ganska tidigt i Lidköping pg.a. störande arbete utanför Emma och Jonas. Trötta åt vi en hemlagad frukost som vi inte gjort på flera veckor. Vi sa hej då till Jonas och Emma och åkte vidare mot Pir Kro … Fortsätt läsa

Dagens avslutas med hemlagad mat!

Efter snart tre veckor på resande fot var det väldigt gott att äntligen få äta hemlagad mat vilket vi inte gjort under hela resan. I morgon bär det av vidare hem mot Stockholm. Häng med oss i morgon så får … Fortsätt läsa

Tack så mycket!

Så här glad blev Emma för de två tröjorna vi hade köpt till hennes och Jonas blivande två små.

Sightseeing!

Det blev en sightseeingtur runt Lidköping och så klart var det Jonas som körde. Så klart vi skulle ta en Groupie.

Resan går vidare!

Vi åker från Göteborg vidare till våra vänner Emma och Jonas i Lidköping. Passade på att ta en liten lunch inne på Skafferiet i Lidköping.

Robin kör!

Robin fick äran att köra av och på båten och det gick galant.

Publicerat i Wien 2015 | Lämna en kommentar

Hemskt väder på hemresan…!

3,5 timme tog resan och det fanns inte så mycket att göra på färjan mer än att ta det lugnt och vila. Robin passade på att ta ut Micke på däck men det var blåst och regn. Det gungade rejält … Fortsätt läsa

Nu börjar det närma sig slutet…

Vaknade tidigt i morse i Fredrikshamn och fick en mycket trevlig frukost för att sedan lämna Fredrikshamn för att ta färjan mot Sverige och Göteborg.

Publicerat i Wien 2015 | Lämna en kommentar

Resan går vidare mot nya mål!

I dag har vi åkt från Bremen till Hamburg där vi var en kort sväng. Sedan vidare mot Ålborg där vi passade på att äta en bit mat. Nu har vi kommit till Fredrikshamn i Danmark där vi fått ett … Fortsätt läsa

Pool och bastu!

Det fanns ett spa här på hotellet så vi tog oss en bastu och även ett dopp i poolen. Nu ska vi sova så häng med oss i morgon så får ni se var vi tar vägen.

Publicerat i Wien 2015 | Lämna en kommentar

Ny stad och nytt hotell!

Nu har vi kommit till den tyska staden Bremen och här ska vi bo inatt. I morgon reser vi vidare. Den trevliga tjejen i receptionen som hjälpte oss sa att vi har blivit uppgraderade till en Suite så vi tackade … Fortsätt läsa

Vet ni vägen?

Det kom några cyklister och frågade oss om vi visste var en speciell plats låg men vi visste ju inte detta eftersom vi inte var från Amsterdam. Sedan kom två gående och dessa  frågade dem samma sak men då visar … Fortsätt läsa

Publicerat i Wien 2015 | Lämna en kommentar

Konstigt sätt att ta sig in!

Så här tar sig Holländarna in i sina lägenheter där de bor…

Anne Frank

Vi hade sätt fram emot att se hur Anne Frank levde under andra världskriget gömd här i Amsterdam. Allt finns tydligen bevarat men tyvärr kunde vi inte komma in för köerna var mycket långa. Det enda som vi fick se … Fortsätt läsa

Regn i Amsterdam!

När vi kommer till Amsterdam då regnar det och det känns inte så kul men vi måste ändå ta en promenad i den vackra tulpanstaden. Det enda som vi hittar av tulpaner är dessa.

Lite bilder från Amsterdam!